Μεταφραστής

Word

 To: 

Langtolang Dictionary

Ψεύδη για τον Αρχαίο Πολιτισμό

Εκτύπωση


Ψεύδη που λέγονται για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό.

Πολλοί λένε ότι στην αρχαία Ελλάδα γίνονταν και θεοποιήσεις και κτηνοβασίες και ανθρωποθυσίες,αφού από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς αναφέρονται η Θυσία της Ιφιγένειας, ο μύθος του Μινώταυρου και οι Θεοί του Ολύμπου. Ωστόσο αυτό είναι ένα αληθοφανές ψεύτικο επιχείρημα, γιατί: 

1. Οι θεοποιήσεις των θεών του Ολύμπου έγιναν όπως ακριβώς έγινε και με το Χριστό και τους Αγίους στη Χριστιανική Θρησκεία. Δηλαδή επειδή εν ζωή είχαν ο Δίας, ο Ποσειδώνας κ.τ.λ. είχαν ευεργετήσει τους ανθρώπους, μετά το θάνατό τους ανακηρύχτηκαν θεοί. (Περισσότερα βλέπε στο ββλίο «Η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία», Α. Κρασανάκη)

2. Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός και η αρχαία Ελληνική θρησκεία δεν επέτρεπε να γίνονται ανθρωποθυσίες και απλώς η μια που αναφέρεται ήταν για διδακτικούς λόγους ή κάτι ως η Θυσία του Ισαάκ στους αρχαίους Εβραίους. Στους Εβραίους ο Θεός ζήτησε από τον Αβραάμ να θυσιάσει το γιο του Ισαάκ (κάτι που τελικά δεν άφησε ο θεός να γίνει) προκειμένου να δοκιμάσει την πίστη του. Στους Έλληνες ο μάντης Κάλχας ζήτησε από τον Αγαμέμνονα να θυσιάσει τη κόρη του (κάτι όμως που τελικά δεν έγινε - ο λόγος που έχουμε την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και την «Ιφιγένεια εν Ταύροις») προκειμένου να φυσήξει ούριος άνεμος για να φύγουν τα καράβια για την Τροία. Ο Μάντης Κάλχας ζήτησε από τον Αγαμέμνονα αυτή τη μεγάλη θυσία προκειμένου να του δείξει ότι δεν μπορεί από τη μια να είναι ασεβής σκοτώνοντας τα ελάφια της Θεάς Άρτεμης και από την άλλη να επικαλείται την εύνοια των θεών προκειμένου να του γίνει χάρη και να φυσήξει γι αυτόν ούριος άνεμος.

3. Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν επέτρεπε να γίνονται κτηνοβασίες και η μια που αναφέρεται ήταν για διδακτικούς λόγους. Πιο σωστά, ο μύθος του Μινώταυρου είναι μια αναληθής ιστορία που αφενός έπλασαν οι Αττικοί συγγραφείς με σκοπό να γελοιοποιήσουν το Μίνωα, επειδή εκστράτευσε εναντίον τους και συνάμα πήρε ομήρους κάποιους νέους για καταναγκαστικά έργα στην Κρήτη, όταν αυτοί δολοφόνησαν το γιο του Ανδρόγεω στα Παναθήναια, καθώς λένε οι Πλάτωνας και Πλούταρχος και αφετέρου έχει διδακτικό χαρακτήρα. Με τη ιστορία αυτή υποδείχνονται – προβάλλονται τα άσχημα αποτελέσματα που επιφέρουν αφενός τα μάγια και οι κτηνοβασίες (δηλαδή η γένεση τερατόμορφων όντων όπως ο Μινώταυρος) και αφετέρου οι αθετήσεις υποσχέσεων προς τα θεία και τους ανθρώπους (ο Μίνωας τιμωρείται από τους θεούς με το να ερωτευθεί η γυναίκα του τον ταύρο, επειδή αφενός εκστράτευσε εναντίον των Αθηναίων και αφετέρου γιατί αθέτησε τις υποσχέσεις του στα θεία, δηλαδή δεν θυσίασε τον ταύρο που το έδωσε επί τούτου ο Ποσειδώνας) κ.α. (Περισσότερα βλέπε στο βιβλίο: «Η Ελληνική μυθολογία-Κρητικοί μύθοι», Α. Κρασανάκη)



Σημειώνεται επίσης ότι μερικοί λένε ότι εκτός από τους Κρήτες και γενικά τους Έλληνες και άλλοι λαοί της αρχαιότητας είχαν νόμους, είχαν φτιάξει αγάλματα, είχαν μεγάλα οικοδομήματα κ.τ.λ. και μάλιστα παλιότερα από τους Κρήτες, όπως οι Βαβυλώνιοι, οι Αιγύπτιοι κ.α. και ως εκ τούτου ο Μινωικός πολιτισμός δεν είναι λέει ούτε ο αρχαιότερος πολιτισμός ούτε και η βάση του σημερινού πολιτισμού. Ωστόσο αυτό είναι ένα αληθοφανές ψέμα, γιατί: 

1. Οι μινωικοί νόμοι για παράδειγμα ήσαν νόμοι που συμβάδιζαν με το θρησκευτικό ή το κοινό περίδικαίου αίσθημα και όχι με τις επιθυμίες (ή με το «ελέω θεού») του εκάστοτε βασιλιά, όπως γίνοντανστις άλλες περιοχές. Ο λόγος άλλωστε που μετά το θάνατο του, ο Μίνωας ανακηρύχθηκε κριτής στον Άδη, κάτι ως ο Αγιος Πέτρος σήμερα.«Γι αυτό το λόγο ο Μίνωας θέσπισε αυτούς τους Νόμους για τους πολίτες του, εξαιτίας των οποίων η Κρήτη ευημερεί ανέκαθεν, καθώς και η Σπάρτη από τότε που άρχισε να τους χρησιμοποιεί, επειδή οι νόμοι αυτοί είναι θεϊκοί. (Πλάτων, Μίνως, 320 b)
«Θα ‘πρεπε να πεις: Ξένε, δεν είναι τυχαίο που οι νόμοι της Κρήτης έχουν τόσο μεγάλη φήμη σε ολόκληρο τον Ελληνικό κόσμο. Είναι νόμοι δίκαιοι,….(Πλάτων, Νόμοι, 625 - 631)
«Διότι για το ότι ο Μίνωας ήταν καλός και δίκαιος, καλός νομέας, όπως λέγαμε προηγουμένως, ισχυρότατη απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι οι νόμοι του παραμένουν αδιασάλευτοι, επειδή βρήκε την αλήθεια, σχετικά με τη διοίκηση της πόλης (Πλάτων «Μίνως», 318 – 321)

2. Κάποια τεράστια οικήματα και κάποια σημαντικά έργα τέχνης δεν είναι και ένδειξη πολιτισμού, γιατί αυτά μπορεί να είναι και προϊόντα καταναγκαστικών έργων. 

3. Αρχικά στην Κρήτη και μετά σε όλες τις Ελληνικές περιοχές υπήρχε οργανωμένη πολιτεία, δηλαδή υπήρχαν μεν οι άρχοντες (βασιλιάδες), όμως υπήρχαν και τα όργανά της: η βουλή, οι έφοροι και η εκκλησία του δήμου, καθώς και η νομοθεσία και η δυνατότητα ανέλκυσης όλων σε όλα τα όργανα κ.τ.λ. (άρα δικαιοσύνη, ισότητα, δημοκρατία κ.τ.λ. ανάμεσα στους πολίτες), κάτι που δεν υπήρχε στις άλλες περιοχές. Εκεί υπήρχαν μόνο άρχοντες, άρα νόμοι και συμπεριφορές ανάλογα με τις επιθυμίες του κάθε βασιλιά ή του κάθε τυράννου, όπως μας περιγράφουν οι αρχαίοι συγγραφείς (Πλούταρχος, Ισοκράτης, Αρριανός κ.α.).Οι λόγοι αυτοί ήταν και η αιτία που οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς αφενός δεν αναφέρουν κανένα άλλο σπουδαίο αρχαίο πολιτισμό πλην μόνο το Μινωικό και αφετέρου έλεγαν «Πας μη Έλλην βάρβαρος»

4. Οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι λένε, καθώς αναφέρει ο Πλάτωνας στον Τιμαίο, ο Ελληνικός πολιτισμός είναι κατά 1000 χρόνια πιο παλιός του Αιγυπτιακού.




Πηγή: Α.Γ.Κρασανάκης "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους"